Forum Minas Thirit
Witamy w Minas Thirit
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Recenzja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Minas Thirit Strona Główna -> Bitwa o Śródziemie 2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lurtz
Zastępca Administratora



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/70%

PostWysłany: Wto 21:16, 28 Mar 2006    Temat postu: Recenzja

Tym razem nieco chłodniejszych zresztą. Electronic Arts poczyniło bowiem pewne zakupy jakiś czas temu - mianowicie nabyło prawa do tworzenia gier nie tylko na podstawie znakomitej filmowej trylogii Petera Jacksona, ale także opartych na twórczości pisemnej Tolkiena w ogóle i w szczególe. Dla nas oznacza to znane z filmów klimaty, poszerzone o te znane z książek - wojna o Pierścień bowiem nie toczyła się tylko w Rohanie i Gondorze, ale także na Północy, co może być niespodzianką dla tych, którzy Władcę Pierścieni znają li tylko z filmowej adaptacji (o, nieszczęśni...). W drugiej części Bitwy o Śródziemie przeniesiemy się zatem na tereny, po których Frodo i Sam wędrowali mimochodem jedynie, albo i nie było ich tam nigdy i wcale - ale i tam dzielne ludy Przymierza stawiały czoła sauronowo-sarumanowemu złu.

Sequel składać się ma z trzech zasadniczych części - multiplayera, singlowych kampanii tematycznych oraz gry strategicznej na wzór Risk, która pozwoli całą wojnę potraktować bardziej globalnie i strategicznie zarazem - sami będziemy decydować gdzie zaatakować i gdzie się bronić, wybierając cele na wielkiej mapie podzielonej na prowincje, by następnie zanurzyć się w chaosie czysto RTSowej młócki. Warto zaostrzyć sobie ząbki na to mięsko, ale i nie wypada obojętnie przejść obok obu kampanii singlowych. Ta pierwsza, dla sił Przymierza, pozwoli nam dowodzić zastępami elfickich wojowników, krasnoludzkimi pancernymi falangami, nieugiętymi żołnierzami Dundedainów i wojskami ludzi zamieszkujących równiny na północ od Lorien. Walczyć będziemy u brodów Rivendell, w Mrocznej Puszczy, pośród rozsypanych w pył ruin Imperium Zła, czyli Angmaru z kulminacyjnym momentem kampanii, który rozegra się oczywiście u stóp Dali, gdzie siły Sojuszu zmiażdżą sauronową inwazję kosztem życia krasnoludzkiego władcy Daina II. Potem pozostanie tylko przypieczętować los sił ciemności i zniszczyć raz na zawsze fortecę w Dol Guldur. Z której też zaczniemy kampanię sił Saurona. Na początek spalimy sobie Lorien na przystawkę, potem z pomocą umbarskich korsarzy nabijemy na pal Kirdana w Szarej Przystani, zgnieciemy tych żałosnych Dunedainów w Fornoście i oczywiście zrównamy z ziemią Dal, by zakończyć wszystko w monumentalnym i epickim oblężeniu Rivendell. Pięknie, prawda? A wspomniałem może, że jedna z misji traktować będzie o rzezi w Shire? Chcecie usłyszeć krzyki hobbitów patroszonych przez gobliny i trolle? Ja chcę. Oj, bardzo chcę!

Rzecz oczywista, Bitwa o Śródziemie 2 to nie tylko nowe kampanie. Wiele zmieni się także w samej grze, choć są to raczej pewne kosmetyczne retusze i usprawnienia działającego wcześniej systemu, a nie jakieś rewolucyjne, innowacyjne zmiany. Najdonioślejszą z nich będzie najprawdopodobniej rezygnacja z dwóch dość podstawowych koncepcji poprzednika - ograniczonej rozbudowy bazy oraz budynków zdobywających doświadczenie na własną rękę. Tych ostatnich w "dwójce" już nie będzie, natomiast bazy upodobnią się do tych znanych ze wszystkich innych gier RTS - znaczy się, będzie można je budować gdzie się chce i jak się chce, stawiając nawet po trzy pierścienie murów obronnych, jeżeli komuś przyjdzie na to fantazja. No i jeżeli władana przez niego nacja pozwala na takie cuda techniki, jak kupy kamieni zwane murami. Na przykład gobliny, czyli nowi gracze na wojennej arenie, kiepsko sobie radzą ze wznoszeniem umocnień - ale to nie powinno im w niczym przeszkadzać, bo i tak kolesie preferują ofensywny styl gry - innymi słowy, ich domeną jest ciągły atak.
Nie jest to jednak głupi atak w stylu huzia na elfa Józia - jeżeli będziemy mieli gobliny za przeciwników, możemy się spodziewać ostrej przeprawy z jaskiniowymi trollami, gigantami, półogrami, a nawet smokami. I tutaj tylko nasza krasnoludzka falanga pikinierów może coś poradzić. Ewentualnie atak z flanki. Autorzy bowiem zamierzają młóckę znaną z poprzedniej części (szalenie przyjemną, ale jednak młóckę) przyprawić nieco taktycznym sosem. Z jednej strony zatem wojska same z siebie ustawiać się będą w formacje - ciężka piechota z przodu, łucznicy z tyłu i tak dalej, z drugiej zaś strony atak na taką formację z boku lub z tyłu wyrządzi o wiele większe szkody, niż natarcie frontalne. Atakujący z flanki dostaną specjalne bonusy za dezorganizację szyku wroga - odrobina myślenia i sprytu na polu bitwy ma się więc opłacać. Jak miło.

Miłym akcentem będzie także możliwość wyrzucenia na śmietnik tych wszystkich Gandalfów, ewentualnie Glorfindelów (a tenże ma odgrywać poczesną rolę w kampanii Przymierza) i stworzenia własnego, unikalnego herosa. Electronic Arts da nam możliwość wymodelowania mu facjaty, choćby i na nasz obraz i podobieństwo, a następnie wyposażenia go w odpowiednią broń i zestaw umiejętności specjalnych, których rzecz jasna będzie przybywało z biegiem czasu i przypływem rzeki punktów doświadczenia. Takiego własnoręcznie wydłubanego herosa będzie można wziąć ze sobą w sieć, choć odradzam to w wypadku zbytniego podobieństwa growego avatara do naszej osoby - jeżeli kogoś zbyt dotkliwie zmłócimy online, to może sobie zapamiętać naszą krzywą gębę i odszukać nas w realu. Dlatego proponuję stworzyć sobie bohatera na kształt jakiejś bardzo nielubianej osoby - tak na wszelki wypadek.

Kończąc zapowiadanie Bitwy o Śródziemie 2 dodam jeszcze tylko, że również niewielkich i kosmetycznych zmian doczekała się oprawa wizualna gry - choć może podwojenie ilości efektów specjalnych ciężko nazwać zmianą niewiele znaczącą. Także nowe bitwy morskie zapowiadają się ciekawie, mimo nieobecności w nich krasnoludzkich parowych łodzi podwodnych...

Kurcze, wszystko w tej drugiej części zapowiada się świetnie - i aż sam się sobie dziwię, że tak cieszę się na kolejnego wyciągacza kasy, czyli sequel z Electronic Arts. No, ale możliwość puszczenia z dymem całego Shire jest warta każdych pieniędzy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Minas Thirit Strona Główna -> Bitwa o Śródziemie 2 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin